Thuis Geven volgens huurders in 2021

Thuis Geven volgens huurder Dhr. Worthington uit Alblasserdam

“Goede service en een leefbare buurt: dat vind ik belangrijk. En dat is prima geregeld. Ik merk dat de dienstverlening van Woonkracht10 is verbeterd. Wel stoor ik me aan de scheve huurverhoudingen. Waarom betaalt de een meer voor precies dezelfde woning als een ander? Als je allebei hetzelfde verdient? Ik weet dat Woonkracht10 hier niets aan kan doen, dat regelen ze in Den Haag. Maar raar vind ik het wel.”

De heer R. Worthington - Alblasserdam

Thuis Geven volgens huurder Cees van der Giessen uit Papendrecht

“Thuis Geven? Dat is vooral zorgen dat er voldoende goede woningen zijn voor huurders. En die zijn er niet. Dat kan ik Woonkracht10 niet zozeer kwalijk nemen: ze hebben het geld gewoon niet. Verder vind ik de service belangrijk. Die is heel goed. Als je belt staan ze gelijk klaar. We zij eigenlijk heel tevreden en wonen hier prima.”

De heer C. van der Giessen - Papendrecht

Thuis Geven volgens huurder mevrouw Stellaard uit Alblasserdam

“Mijn huis is mijn veilige plekje. Daar wil ik me goed voelen. In mijn vorige buurt voelde ik me niet veilig, daarom ben ik daar vertrokken. Hier voel ik me goed. Wat ik zo prettig vind: toen Woonkracht10 de rookmelders ging vervangen, lieten ze vooraf precies zien welke medewerkers daarvoor langs zouden komen, met foto en al. Dat is écht goede service. Het zorgt ervoor dat ik me veilig voel.”

Mevrouw M. Stellaard - Alblasserdam

Thuis Geven volgens huurder dhr. Van Winden uit Zwijndrecht

“Thuis Geven is huurders goed helpen met vragen of problemen. Ik heb niets dan lof. Als ik bel word ik netjes te woord gestaan en snel geholpen. Verder moet een woningcorporatie de buurt in ogenschouw nemen en zorgen dat huurders netjes met elkaar omgaan. Ook daarover geen klachten. De buurt is geweldig. Net als mijn uitzicht. Ik heb twee grote ‘schilderijen’: het voor- en het achterraam. Ik wil hier nooit meer weg.”

De heer L. van Winden - Zwijndrecht

Thuis Geven volgens huurders Familie Metz uit Zwijndrecht

“Voor mij is goede, snelle service belangrijk. Ook is het de taak van woningcorporaties om ervoor te zorgen dat er voldoende goede huurwoningen zijn. En die zijn er niet. Ik weet dat Woonkracht10 hier zelf niets aan kan doen: hier speelt de overheid ook een rol. Maar het is wel zorgwekkend. Ik heb drie kinderen, van negen, veertien en zeventien. Hoe moeten zij over een paar jaar aan een woning komen? Ik houd mijn hart vast.”

Familie J. Metz - Zwijndrecht

Thuis Geven volgens huurder Adri van Lit uit Alblasserdam

“Een woningcorporatie moet zorgen voor goede huizen, een leuke woonomgeving en zich sociaal opstellen richting huurders. Dat vind ik belangrijk. Mijn buurt is belangrijk voor mij. Niet voor niets ben ik buurtwacht. Ik vind het dan ook fijn dat Woonkracht10 goed reageert op onze meldingen. Het is een prettige organisatie waar alles keurig geregeld is.”

De heer Adri van Lit - Alblasserdam

PRESTATIES

Wat hebben we in 2021 in uw gemeente bereikt? De belangrijkste cijfers in grafieken.

HUURDERS & THUIS GEVEN

Onze huurders vertellen
wat 'Thuis Geven'
voor hen betekent.

PARTNERS & SAMENWERKEN

Onze partners
vertellen over
'Samen Thuis Geven'.

DOWNLOADS

Bekijk het hele jaarverslag en
de jaarrekening of lees ons bewonersmagazine Tien!

Reacties

Wilt u op dit jaarverslag reageren? Of heeft u er een vraag over? We horen het graag!

Contactgegevens

Postbus 246, 3330 AE Zwijndrecht
Burg. de Bruïnelaan 97, 3331 AC Zwijndrecht

Telefoon (078) 620 20 00
communicatie@woonkracht10.nl
www.woonkracht10.nl

Kamer van Koophandel  23060266

Ons kantoor is geopend van maandag t/m vrijdag
van 08.30 tot 16.30 uur.